Söndagen 31 Maj 2010 - Sverige

Idag är det 112 dagar tills vi åker ner till Australien och 114 dagar tills vi landar :S Alltså mindre än 4 månader. Förväntan eller någon annan känsla för avresan har inte infunnit säg än, men nått kommer nog när det börjar närma sig. Det är visserligen fortfarande länge tills dessa inlägg kommer komma från Australien men tänkte börja så smått nu då förberedelserna har tagit fart.

Viktigt att fixa:

Vaccinering - check
Internationellt körkort - fixas imorrn
Pass - check
Reskassa - jobbar på det
Guidebok - check
Arbetsvisum - check
Flygbiljetter - check
Program som hjälper en med bank osv - check - http://www.worktravelcompany.se/
Skriva ner viktiga nummer, adresser, kort och pass nummer på ett dokument och maila till mig själv.

Övrigt:
Dykcert - check
Båtkörkort - check

I ryggsäcken:

Skor
Sandaler
Arbetsskor
Strumpor
Kalsonger
T-shirt
shorts
jeans
bälte
arbetsskjorta
tjocktröja
badshorts
badhandduk
sovsäck
tandborste
tandkräm
raklödder
rakhyvel
deodorant
solkräm
regnponcho
mp3
kamera
hörlurar

Och allt detta ska få plats i en 75L ryggsäck :S Får nog ta och förpacka den innan så jag får med det viktigaste....en vän sa för ett tag sen att jag borde inte ta med så mkt eller inte mina bra kläder iaf,för jag kan köpa nytt där nere..vilket borde funka då jag ändå ska vara där nere i 1 år o alla kläder kmr inte räcka så länge :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0