Andrade planer

Tjaba dagboken

Nar jag akte ner har sa var planen att ta working holiday visa for att kunna ha semester men jobba for att dryga ut reskassan. Dock ar det sa med australien som jag inte hort fran nagon annan saga sa jag tanker saga det.

Om man vill resa till australien for att se australien och ha en bra tid och hinna med alla sevardheter och kunna slappna av sa racker det med 3 manaders turistvisum. Lagg 1 manad pa ostkusten fran Sydney upp till Cairns..de resterande 2 manaderna kan du hoppa med flyg till Perth, Alice springs, tasmanien, melbourne och sedan aka till ditt favorit stalle innan du aker hem och ta det lungt. Att ta ett sommar jobb och leva ok for detta racker.

Om du vill jobba och sen se lite av australien da behover du working holiday visa for tidens skull. Men efter 1 manad av bara otroligt vackra strander, hostels dar man inte ar ensam nagonstans, allting kostar dig nagot blir man fort trott pa.

Sa min plan ar just nu att jobba pa ett stalle i 1-2 manader och sedan aka runt pa de saker jag vill se och sedan aka hem, har jag pengar till det sa hoppar jag kanske till nya zeeland i ca 2 veckor innan jag drar hem. Jag arbetar hellre dar hemma pa de stallena dar jag kanner och tycker om folk och har en bra arbetsmiljo an arbetar 80h i vecka for ca 7000 i manaden som asfaltslaggare eller toarengorare, det var inte det jag akte till australien for.

Clifford
Glad over det han sett och gjort har nere men vill hem till Sverige.

Kommentarer
Postat av: johan o marie

Hej Cliff! Hoppas allt ar bra. Vi ar i Rom och firar mossans och mormors fodelsedagar. Regnar som faaaaan trist. Ses vi snart, ha det.

2010-11-20 @ 14:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0