Coolangatta

Vi spenderade endast 3 natter i Byron Bay..var en kul fest stad men det kandes bara for mycket. Stranden var fin och det fanns ett stort utbud av saker att gora men alla var bara inriktade pa att festa vilket ar att drick och annat...vi gick bara ut den 1:a kvallen sen andra och tredje dagen sa var vi nere pa stranden eller log pa hostelet och laste och tog det lungt...jag skaffe 3 nya tatueringar sa jag e ute ur solen i 1 vecka nu :) men det ar det vart..kan fortfarande gora saker med T-shirt pa...


Som idag..vi kom igar till Coolangatta med buss och bokade in en Whale watching tur idag..kl:08.00 hamtade de oss pa hostelet och sa drog vi ivag..Vi akte ut pa havet och efter 15 min hade vi traffat pa en pod av Flasknos delfiner..de sa ca 100 st men vi sag ungefar 30 och nagra bebisar..men de kan vara over en stor yta :) senare akte vi runt i ca 2 h och letade efter knolvalar men vi sag nagra endat pa avstand for de kan halla andan i 20 min och dyka ner till 200 m. Men sen nar vi precis skulle vanda och aka tillbaka sa sag vi en bebis med sin mamma som simmade langs med baten..bebisen hoppade ca 25 ggr upp ur vattnet (slutade rakna vid 15) och det var en underbar upplevelse att se det IRL och inte pa tv :)


Nar vi sen kommit tillbaka gick jag, Mona och Steffen bort till Pancakes in Paradise for o frossa..men det var amerikanska pannkakor som var drankta i Maple syrup och florsocker..efter 3 madde jag illa sa vi tackade for oss och gick o at Thai-mat istallet. Imorgon ska vi jobba...skriver mer senare...bilder kmr upp snart :)  TAARE


(bild av coolangatta - inte tagen av oss)


Kommentarer
Postat av: mamma

Låter fantastiskt Cliff.

Har du fått jobb?



Saknar dig ........kram



mamma

2010-10-20 @ 06:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0