22 sep 2010 Sydney

Halloj alla, nu e vi antligten framme i australien. sen den 20 sep har vi flugit i 26 h med mellanlandningar i peking,och shanghai...sag grynings solen i topparna pa berg i himalaya kedjan...molnens skugga pa gobioknen var otroligt vakert.  Nar vi val var framme i sydney sa var det inte alls som vi sett pa tv med att de kollar jattemycket och ar strikta utan de bara laste kortet, sen fick knarkhunden ta en sniff pa vaskan och sen var vi klara:) 

Nar vi var framme vid hostelet i sydney som har pool pa taket o bio o lounge och jag vet inte vad ..sa var det inte check in forran 12 sa vi gick en runda pa Pitt street och kopte en adapter... Nar vi val fick rummet sa gick vi bada och la oss..(vi fick olika rum, jag har nagra hollandare i mitt) vi vaknade vid ca 19.30 och duscha o fixa oss efter resan sen gick vi ut pa stan med nagra normann vi traffat pa bussen in till hostelet...vi gick ner i sydney harbour vid bron sen gick vi runt den till operahuset i sydney...precis framfor var det en klippa typ med trad pa toppen dar det flog massa jatte stora fladdermoss, jag overdriver inte nar jag sager att vingspannet var ca 40 cm. val uppe vid operahuset sa gick vi runt o titta, lyssna pa bottocelli som kom ut ur byggnade och kande aven pa plattorna (som ar fran hoganas). Jag kom att tanka pa how i met your mother avsnitte med ^Lick the liberty bell^ sa nu kan jag stolt saga att den forsta dagen i sydney sa slickade jag pa operahuset i sydney..:D

Sen gick vi tillbaka genom staden hittade mcgintys pub dar vi tog en ol (norrmannen hade hangt med oss ut btw 1 tjej o 1 kille) larde mig att ett litet glas heter scooner och ett stort en pint..satt och pratade om norge vadret o resan o drommar :) gick sedan tillbaka till hostelet dar jag nu skriver lite i bloggen innan jag ska ga o lagga mig;;mer imorgon forhoppningsvis..peace :) 

Kommentarer
Postat av: Ystad

Hej!! Verkligen intressanta inlägg. Ser framemot att följa er här.

2010-09-22 @ 20:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0