24 sep - 25 sep 2010, Sydney (26 sep)

Nu borjar dagarna att flytta ihop :)

Den 24 var det orientation hela dagen dar vi fick info fran work and travel. Vi oppnade bankkort, fixade tax number och vi skaffade medicare..det var intressant men alldeles for langrandigt..alla hade ont av att sitta o blev av det irriterade men sen rande vi runt hela stan for i fixa allt sa det gick over...vi hittade ett indonesiskt stalle pa kvallen dar vi at som lag i skymundan och de hade awesoem eggnudlar dar...Mona gillade inte beef souop sa hon at av steffens grej som var nagot med platta nudlar.  sen gick vi tillbaka till hostelet dar de badade i poolen pa kvallen. jag gick o sov for jage hade varit vaken sen 06 :S

Nu igar den 25 sa satt jag och steffen och kollade pa uppvarmningen till AFL Grand Finale mellan saints o collingwood..snackade med nagra finskor som var dar...o aven en snubbe fran uk som sysslade mkt med festivaler o turnerade med sitt band..han spelade lite av sina latar pa iphonen o de lat bra...som Ill Nino fast utan Spanskan. 

Nar tjejerna antligen vakna (15.00) sa slangde vi pa oss grejerna och drog till central satationen for fran central sa maste man aka tag/buss i 20 min o sen byta till en annan buss i ca 10 min for att komma till Bondi..nar vi val var framme var det awesome, sanden var mjuk att ga pa men inga stenar ivagen, vagorna brot langt ute sa surfarna holl till dar och inne vid stranden fick vi 1 m vagor att leka med. Vattnet var riktigt kallt..inte kallt som hemma i sverige dar man maste dra in ett andetag men kallt likval...vi turades om att fotta o bada o ha kul...men snart gick solen ner sa fi fick ta bussarna tebax. nar vi kom tebax sa gick vi o la oss efter maten.

Idag (den 26 sep) sa ska vi checka ut fran hostelet...aka 7 h norrut till Tamworth dar vi imorgon ska borja med var 5 dagars Jackaroo/Jillaroo skola, far skriva nu och andra var vi ar for de har inte internet pa hostelet vi ska till..sa ses om en vecka med uppdateringar eller sa fort jag kan :D
 Vaggmalning vid trappan ner till bondi 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vad avundsjuk jag blir Cliffi! Se nu till att ta vara på tiden, o hör av dig om du undrar eller behöver hjälp med något där nere.!



Ha de gott!

Kpr Bauhn=)

2010-09-26 @ 00:29:49
Postat av: Therese

Hej Cliff!

Vi saknar dig enormt, kom tillbaka!

Hoppas du har det bra, och ta väll hand om dig.

2010-09-30 @ 22:36:19
Postat av: mamma

Vi väntar med stor spänning på nästa "brev".

Jag hoppas du njuter av livet och är försiktig.

Längta inte hem för här är det kallt o trist.

(Kom ihåg att det tar 3 mån innan man anpassat sig.)



Saknaden är stor men vi "unnar" dig äventyren.......



Kramizar mamma

2010-10-02 @ 11:58:51
Postat av: Cliff

haha tack alla :) ja det ska jag gora o det ska jag ha :) vi ses dar hemma sen :)

2010-10-03 @ 00:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0